Exyntigor Posté(e) le 31 juillet 2015 Signaler Posté(e) le 31 juillet 2015 Si les grosses annonces ne sont logiquement plus très nombreuses, Valve continue doucement mais sûrement de travailler sur sa solution de réalité virtuelle. Régulièrement, des mises à jour de SteamVR sont proposées. Si toutes ne présentent pas un énorme intérêt pour le grand public, la dernière en date mérite d'être signalée.L'update SteamVR du 28 juillet a en effet apporté un nouveau tableau de bord à SteamVR, une nouvelle interface dont le but est de donner un accès rapide à la réalité virtuelle et de simplifier l'interaction avec elle. Pour y accéder, il suffit d'appuyer sur le bouton "système" du contrôleur SteamVR (ces drôles de petites manettes que l'on tient dans chaque main). Signalons au passage que la mise à jour permet aussi dorénavant de choisir la taille de la zone de sécurité que l'on souhaite avoir : 1,2m x 0,9m, 1,8m x 1,3m ou encore 2,4m x 1,8m. Pour rappel, cette "zone de sécurité" consiste à afficher un signal qui avertit le joueur s'il risque de se cogner quand il est plongé dans la réalité virtuelle.Toujours dans l'idée de simplifier le passage à la réalité virtuelle, le client bêta de Steam a également été mis à jour le 28 juillet. Cette fois, un simple bouton a été ajouté dans la barre de titre pour activer ou désactiver rapidement le mode réalité virtuelle. Outre cela, ce patch a également ajouté quelques options au système de streaming vidéo et donne désormais la possibilité de choisir le clavier que le joueur souhaite avoir à l'écran lorsqu'il utilise Steam en Big Picture (en "marguerite" ou mise en page traditionnelle). Relire l'article "Comment fonctionne Steam Lighthouse". Changelog de la mise à jour SteamVR du 28 juillet 2015 Dashboard Added the Dashboard, a system-level interface designed for quick access and simple interaction while in VR. Press the System Button on a SteamVR controller to activate it. (That's the tiny black button on Vive Developer Edition hardware.) Added automatic activation of the SteamVR Overlay when VRMonitor starts, for presentation in the Dashboard. (This requires the next Steam Client Beta which will be available later this week.) Applications will now get the event VREvent_InputFocusCaptured when the Dashboard is made visible and VREvent_InputFocusReleased when it is hidden. Applications can also call IVROverlay:: IsDashboardVisible() to see if the Dashboard is active. When it is, application developers are encouraged to hide anything they are drawing that is attached to the controllers to avoid conflicting with the controllers that are drawn by the Dashboard itself. If appropriate, games should also pause gameplay (but not rendering) while the Dashboard is visible. Note: Dashboard activation is currently limited to Vive Developer Edition hardware. Support for activating and controlling the dashboard from Oculus devices is in the works. Compositor Fixed scene rendering upside down on some apps. VR Monitor Changed VR Monitor so that Quit will now cause a Quit event to be sent to all running OpenVR applications. Applications should respond to that event by either exiting or by calling VR_Shutdown. Applications that don't quit after five seconds are killed. This behavior can be removed by adding -nomaster to the command line options for SteamVR in the properties. Added iconography to colored status indicators, for colorblind users. Improved Room Setup window, which can now be zoomed, panned and rotated, and can now measure distances and toggle visibility of certain elements. Changed <More Help> in the Status Report to link to a real website, but there is no content yet. Added logging files to System Report. Room Setup Updated Safe-Zone to include a choice of 3 specific sizes: 4x3ft, 6x4.5ft, and 8x6ft. Room Setup visuals show that this is a walking bound while including a 2ft horizontal reaching buffer on each side above waist height. Size can be cycled by pressing the pad or using the main menu button. Changed Reset to default the Safe-Zone to the smallest size and set hard bounds 2ft away from each edge. API Fixed TrackedDevicePose_t vVelocity and vAngularVelocity to have the correct values. (Previously they were reporting 0,0,0). Lighthouse Reduced CPU consumption of lighthouse related threads by 50%. Changelog de la mise à jour Steam Client Beta du 28 juillet 2015 VR Mode Added a title bar button to switch in and out of VR mode. Streaming Video Added a Videos filter to the Big Picture Library Added clearer identification of videos in Big Picture Store and Library Added support for adding free videos to library in Big Picture Big Picture Added the ability to select the On-Screen keyboard style you want to use by default (Daisy-wheel or the traditional layout) Fixed continuous error dialogs on login if you entered your SteamGuard token incorrectly Consulter la fiche de Steam PCLire la news entière Citer
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