angelo46 Posté(e) le 26 janvier 2007 Signaler Posté(e) le 26 janvier 2007 j'ai un copain qui c'est fais pirater son compte steam il peut y avoir un moyen pour qu'il le recupère?
ChandlerBing82 Posté(e) le 26 janvier 2007 Signaler Posté(e) le 26 janvier 2007 il y a une procédure sur le site de steam. Par contre il lui faudra rédiger un mail en anglais.
Romain3000 Posté(e) le 28 janvier 2007 Signaler Posté(e) le 28 janvier 2007 [#e2001c]Je ne me suis pas fait encore piraté mon compte. Mais, pour le ca où, j'avais demandé sur Vossey que l'on me donne une lettre type à envoyer. Voilà cette lettre type. Attention, ici, il s'agit de Half-Life Episode One. Hello. I believe my Steam account to have been hijacked last night. I just purchased HL²: Episode One so I am pretty annoyed. Here are the answers to the questions of the FAQ: 1. What is your Steam account username? nom_de_ton_compte 2. What was the last contact e-mail address you used on the account? adresse_assignée_au_compte 3. Verify your ownership of the account: I purchased HL²: Episode One two days ago : " Dear XXXXXXX (Steam account name: nom_de_ton_compte), Thank you for your recent purchase. Half-Life 2: Episode One is now available in your Steam "Games" window. To play, just double-click on the name of a game in this list. Your credit card has been charged as detailed below. This email serves as your receipt. Product Cost ----------------------------------------------- Half-Life 2: Episode One $ 17.95 Tax (France) $ 3.52 ----------------------------------------------- Total $ 21.47 Currency: U.S. Dollars Credit card type: MasterCard Card number: **** **** **** XXXX Card Holder: XXXX Approval Code: XXXX Transaction Confirmation: XXXX Date Confirmed: 5/28/2006 08:04:35 Expiration Date: XX/XX " 4. When do you believe your account was hijacked? Between Saturday 28 May 2006 and Monday 30 May 2006. 5. How do you believe your account was hijacked? I cannot figure that out. I have never installed any 3rd party software which could interact with Steam, neither have I EVER given my password to anybody. Please help me, I have near to $200 of games on this account! Sincerely, Ton Nom Steam account: nom_de_ton_compte Voilà. Evidemment, les preuves d'achat sont recommandée, mais pas obligatoire. J'espère t'avoir aidé. A+++
Exyntigor Posté(e) le 1 juin 2012 Signaler Posté(e) le 1 juin 2012 Ce sujet a été déplacé de la catégorie Logiciel vers la categorie Aide Technique par Exyntigor
Question
angelo46
j'ai un copain qui c'est fais pirater son compte steam il peut y avoir un moyen pour qu'il le recupère?
3 réponses à cette question
Messages recommandés
Archivé
Ce sujet est désormais archivé et ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.